Soy

Page 1 of 1
Total Records Found:11

Soy Feb 25,2010

Soyfoods Aid Those with Lactose Intolerance

The Soyfoods Association of North America welcomes the opportunity to work with nutrition and medical groups to develop the type of dietary advice that can help all Americans with lactose intolerance to find the right food choices to meet their own nutritional needs.

Soy Dec 09,2009

Women with Breast Cancer Who Consume Soy Food Have Lower Risk of Cancer Recurrence

Researchers have found that women in China who had breast cancer and a higher intake of soy food had an associated lower risk of death and breast cancer recurrence.

Soy Dec 03,2009

Soy Peptide Lunasin Has Anti-Cancer, Anti-Inflammatory Properties

In the cancer study, de Mejia's group identified a key sequence of amino acids--arginine, glycine, and aspartic acid, (the RGD motif)--that triggered the death of leukemia cells by activating a protein called caspase-3.

Soy Nov 26,2009

Children's Hospital Oakland Scientists Discover Soy Component May be Key to Fighting Colon Cancer

Soy has long been touted as protective against colon cancer, but Dr. Saba's team made the groundbreaking discovery that SDs naturally found in soy may underlie the benefits of soy products.

Soy Oct 08,2009

How Soy Lower Diabetes Risk

Many epidemiological observations and human clinical studies have shown that adding soy to one’s diet is associated with lower diabetes risk and improved insulin sensitivity, as well as lower cardiovascular disease risk, Kim notes.

Soy Sep 30,2009

Soybeans Linked to Heart Disease and Cancer Prevention

Although few studies have determined soybean tocopherols concentration in a range of genotypes or environments, none has investigated differences among several early-maturing genotypes grown in multiple environments.

Soy Jun 26,2009

Soy Linked to Reduction in Smoker’s Lung Damage Risk

Dr. Fumi Hirayama and Professor Andy Lee from Curtin University of Technology, Australia, worked with a team of respiratory physicians to poll 300 patients with COPD from six Japanese hospitals and 340 age-matched control subjects from the same areas as the patients about their soy intake.

Soy Mar 27,2009

New Report in the Journal of Nutrition Shows Soy is Beneficial for Heart and Bone Health

"Much progress has been made in understanding the health effects of soyfoods since the first Symposium was held in 1994. Each year, the amount of research conducted on the health effects of soy and soybean components continues to impress," says Mark Messina, Ph.D., author of the report and professor of nutrition at Loma Linda University.

Soy Mar 25,2009

Eating Soy Early in Life May Reduce Breast Cancer Among Asian Women

The current study focused on women of Chinese, Japanese and Filipino descent who were living in San Francisco, Oakland, Los Angeles or Hawaii. Researchers interviewed 597 women with breast cancer and 966 healthy women. If the women had mothers living in the United States, researchers interviewed those mothers to determine the frequency of soy consumption in childhood.

Soy Feb 04,2009

Soy May Reduce Risk of Colorectal Cancer

Vanderbilt University School of Medicine researchers found that women who consumed at least 10 grams of soy protein daily were one-third less likely to develop colorectal cancer in comparison to women who consumed little soy.

Soy May 15,2008

Solbar Launches Low Sodium Soy Isolate

Health issues such as high blood pressure are associated with greater risk of heart disease. Excessive sodium levels have been researched and reported in a succession of studies.